Veel gestelde vragen

Wat kost het versturen van mijn bestelling?

De kosten voor het versturen van uw bestelling betaalt Van Mierlo schoenen mits uw bestelling boven €50,00 is. Beneden dit bedrag worden altijd €7,50 kosten berekend. Voor bestellingen naar de meeste Europeese landen geldt een kostenloze toezending boven €150,00. Beneden dit bedrag worden kosten berekend. Uw bestelling wordt bij ons discreet in een witte zak verpakt zonder opdruk.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Is uw bestelling met een geslaagde betaling voor 16.00 uur bij ons binnen gekomen dan wordt uw bestelling dezelfde dag nog verwerkt mits het een normale werkdag betreft. Een uitzondering kan zijn als uw webbestelling meerdere artikelen omvat welke verdeeld staan over onze winkels. Dit kan een vertraging opleveren van 1 a 2 dagen. Staat uw bestelling bij ons klaar voor verzending dan krijgt u hiervan bericht. Middels de track & trace code kunt u de bezorgtijd van uw bestelling volgen. De bezorging hebben wij uitbesteed aan PostNL. Voor uitgebreide bezorgvoorwaarden verwijzen wij naar de website van PostNL.

Kan ik mijn bestelling ook gratis afhalen in de schoenenwinkel in Asten of Beek en Donk ?

Ja dat is mogelijk. U kunt in het afrekenmenu ervoor kiezen om uw bestelling wenst af te halen in één van de winkels van Van Mierlo schoenen. Uiteraard vervallen dan de eventuele bijkomende portokosten. U kunt binnen 14 dagen uw bestelling ook weer retourneren in één van onze winkels. Hierbij zijn de meegeleverde retourformulieren een vereiste voor een goede verwerking van uw retour. Het aankoopbedrag wordt altijd terugbetaalt op uw bankrekening.

Hoe kan ik snel en veilig betalen?

U kunt op diverse manieren veilig uw online bestelling betalen bij ons.
IDeal is een snelle en zeer veilige manier van online betalen. IDeal is de meest gebruikte manier van betalen. 
Met iDeal betaalt u direkt via een beveilgde gecertificeerde verbinding met uw bank uw bestelling. U krijgt direkt een bevestiging van iDeal dat u uw bestelling aan ons betaalt heeft. Middels een iDeal betaling kan uw bestelling dan ook direkt en snel door ons worden verwerkt.

Kan ik mijn bestelling ook later via mijn bank betalen?

Als u een bestelling wilt doen en deze pas later thuis via uw bank wilt betalen kunt u kiezen om uw bestelling via vooruitbetaling per bank te betalen. Wij sturen na uw bestelling u uw bestelbevestiging waarin onze bankgegegevens staan vermeld zodat u uw bestelling later aan ons kunt betalen. In tegenstelling tot een iDeal betaling worden deze betalingen echter vertraagd doorgegeven en zijn deze niet direkt zichtbaar voor ons. U krijgt een bericht als uw betaling door ons is ontvangen waarna wij uw bestelling direct zullen verwerken.

Het Rabobank rekeningnummer voor vooruitbetaling van uw bestelling bij ons is NL54RABO0156985047 Tnv. Van Mierlo schoenen. Vermeld altijd het ordernummer bij uw betaling!

Hoe kan ik mijn bestelling ook retourneren?

Binnen de wettelijke zichttermijn van 14 dagen kunt u uw bestelling retour sturen aan ons.
Hiervoor kunt u de plastic zak weer hergebruiken om uw bestelling te verpakken. De te retourneren artikelen dienen in dezelfde staat te zijn zoals wij ze aan u hebben verzonden en voorzien te zijn van de originele aangehechte prijskaarten en in de bijbehorende schoendoos. Sluit het retourformulier in de doos van de retouren en geef uw bestelling af bij een PostNL service punt. U krijgt een verzendbewijs met track&trace code. Als wij uw bestelling retour ontvangen wordt deze gecontroleerd en sturen wij een bevestiging van ontvangst. Binnen 5 werkdagen betalen wij uw aankoopbedrag weer terug op uw bankrekening. De kosten voor het retour sturen van uw bestelling worden niet door ons vergoed.

Er is iets niet in orde is met mijn bestelling.

Ondanks onze zorgvuldigheid kan het toch altijd gebeuren dat er iets mis gaat of dat u vragen heeft omtrent uw bestelling. Neemt u in zulk geval altijd contact op met onze webshop service. Stuurt u bij voorkeur per email uw opmerking aan webshop@vanmierloschoenen of neem telefonisch contact op met ons webshop service nummer 0493-688079 (ma-zat 9.30-17.00).

Waarom is mijn bestelling geannuleerd?

Onze getoonde voorraad is 100% accuraat echter kan het toch incidenteel voorkomen dat uw geslaagde bestelling toch niet kan worden geleverd.
De voorraad in onze webshop en schoenenwinkels worden met een kleine tijdsinterval geüpload uit ons verkoopsysteem. Zo kan het voorkomen dat het door u bestelde paar schoenen net eerder in één van onze winkels verkocht is. Ook kan het voorkomen dat bij de kwaliteitscontrole voordat wij uw bestelling versturen deze uiterlijke gebreken vertoont zodat wij om deze reden uw bestelling hebben moeten afkeuren. Dit voorkomt teleurstellingen achteraf. Deze voorvallen komen gelukkig zeer zelden voor. Wij zullen u in een dergelijk geval zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen waarna het aankoopbedrag direct wordt terug betaald.

Ik heb een defect aan mijn schoenen.

Heeft u een defect aan uw eerder bij ons bestelde schoenen dan vragen wij u voor een snelle behandeling allereerst email te sturen aan webshop@vanmierloschoenen.nl voorzien van een duidelijke foto's en beschrijving van de klacht. Na beoordeling zullen wij dan z.s.m. contact met u opnemen over de afhandeling van uw klacht. Twijfelt u of een het defect onder de 6 maanden fabrieksgarantie valt dan brengt onze informatie "garantie op schoenen" onderaan de homepagina wellicht meer duidelijkheid.
Wij zullen u echter in alle gevallen zo goed mogelijk van dienst proberen te zijn. Ook de website consuwijzer geeft een duidelijke uitleg over garantieklachten/gebruiksklachten.

Beeldweergave afbeeldingen

Van Mierlo schoenen besteed veel aandacht aan de fotografie van de producten om deze zo waarheidsgetrouw mogelijk op de webshop weer te geven. Soms wordt daarvoor ook gebruik gemaakt van afbeeldingen die door de leverancier worden aangeboden.
Doordat leder een natuur product is kunnen echter altijd verschillen optreden. Door lichtval en instellingen op uw eigen beeldscherm kunnen producten ook enigszins afwijken van de werkelijkheid. Wij proberen daar waar mogelijk tevens zo goed mogelijk kleuren te beschrijven of de originele artikel omschrijving van de fabrikant te gebruiken in de omschrijving bij de producten.

VAN MIERLO SCHOENEN